Hey ! Welcome to BSBG World

Friday, November 4, 2016

Pergerakan Tangga Kehidupan

Assalamualaikum,
12.45AM

Pastilah aku akan amik mood waktu-waktu sebegini kalau nak create new entry. Sebab aku rasa waktu macam nie adalah waktu dimana diri ini betul-betul berada dipuncak kehidupan sendiri yang kita akan munasabah segala perkara yang kita lakukan siang tadi. Kekadang datang keinsafan pada diri but esoknya kau still dengan perangai setan kau, so motif sangat.

Sekarang ini aku berada dialam praktikal and i just have one more sem je nak khatamkan degree aku ni. Nak cakap excited tak juga tapi more tu risau dengan semua perkara. Best ke kalau da kerja nanti ? before tu macam mana nak apply kerja dengan zaman sekarang yang pasarannya sangat tinggi. Lepas kerja tanggungjawab lagi besar like kau letak 10kg beras dekat bahu ditambah dengan minyak masak 5kg dekat setiap pegelangan tangan. WOW ! perit wey, elak jalan kalah nenek si bongkok tiga nanti. Ermmm, tak sangka dari aku berblog masa tingkatan 4 dan sekarang aku da nak habis degree pulak, masa ini cepat je berlalu pergi. Yaaaa, apa yang aku coretkan is every moment of my life, my sweet, beautiful life ! lalalalalala. Butttttt, one more think la, habis degree umur da 23tahun, kene fikir nak cari jodoh la. opssss ! hahahaha

Bila aku fikirkan balik, masa praktikal ini aku belajar banyak benda, how i cried gila-gila sebab nak tukar tempat inten, setiap hari ulang alik pegi office jumpa lecture mintak pendapat, nasihat dan semangat. And bila dapat pindah jumpe dengan akak office yang annyoing lepas tu kerja membosankan sebagainya. Berdepan dengan semua jenis akak-akak office yang kerjanya kaki mengumpat dan sebagainya, adoooiii ! Menyesal atau tidak semuanya akan sendiri tak dapat nak terjemahkannya.

Tapikan, orang cakap kita tak perlu terlalu memikirkan benda yang akan berlaku dihadapan sebab itu semua rezeki yang ALLAH beri but it does not mean yang kau tak payah pikir langsung. So apa yang kita sebagai manusia kene buat adalah fokus dengan perkara yang berlaku sekarang, berusaha untuk sentiasa memperbaiki kelemahan diri sendiri dan pada masa yang sama berdoa untuk kesejahteraan pada masa akan datang. Semuanya ALLAH da susun comel-comel. aku comel tak? hehehehe

Yang penting aku enjoy every inchs of my life and wish for my best in future <3

Aku appreciate anyone who still read my blog yang nothing nie, yaaa ! just about my real life yang bosan dan kira like kau macam dengar aku bebel tanpa henti non-stop. Totally appreciate that and i get you smile =)

Ikhlas
Si Bidadari Garang



No comments:

About Me

My photo
Nur Hafizah Binti Za'ba, 21 Tahun. Aku mula berbloging dari umur aku 16 Tahun mean 2010. Kenapa ? Sebab aku suka menghayati dunia yang indah dan ianya tercemar disebabkan wujudnya KAU.