Hey ! Welcome to BSBG World

Saturday, December 31, 2011

Nangis sambil tulis blog

Bile aku nangis takde sape pon nak kesah.. aku tak tau nak luahkan dekat sape ? nak cakap kat sape ? aku simpan je dalam hati.. di temani suasana malam.. bunyik katak.. sunyi.. tiada sape pon kesah ! ALLAH je temankan aku.. aku luahkan dekat dia.. aku tau di maha mendengar.. tapi aku tak tau ? adakah aku benar ? adakah aku salah ? mungkin aku tak patut tinggal dengan keluarga ni ? semua aku buat semua tak kne ? banyak persoalan.. aku je sedih.. aku je nangis.. kalau gaduh, aku je yang salah.. aku nangis berjam-jam takde sape perduli.. sorang-sorang sedu tak henti-henti.. rasa macam nak mati je ? agak2 mereka sedar x ? atau mereke suke ? aku nie macam takde sorang pon sayang.. semua benci aku..selalu kne marah.. aku tak pernah benci abah.. aku sayang dia.. aku sayang semua keluarga aku.. sayang sangat.. tapi adakah mereke sayang aku ?

Korang tahan ke lalui bende nie sorang-sorang.. tiada sape-sape nie.. ni kire aku tak tahan la.. tu la sebab aku luahkan dekat blog.. sakit tau sedu tak henti-henti.. tapi lagi sakit bile kene marah.. aku perasan kot.. aku tak boleh cakap dia cakap macam mane.. tapi bende tu sangat sakit.. pedih.. sangat-sangat.. bile aku cuba untuk tahan. simpan.. tapi jadi macam sedih.. makin nak nangis.. sedu makin teruk.. mate macam da bengkak da.. time taip setiap huruf time tu jugak air mate tak henti-henti..

Mungkin gaduh dengan adek beradek tak baik.. tapi enth la.. aku rase dia memang tak layak jadi abang aku.. aku rase mungkin aku tak suke dia.. memang aku selalu gaduh dengan dia.. tapi bile gaduh je, aba selalu backup dia.. aku je kene marah.. mungkin dia laki jadi aba sayang dia lebih..tak baik cakap macam tu.. tapi aku tak tau nak cakap dengan sape.. kalau biarkan boleh mati aku.. rasa macam nak duduk rumah atok je.. ala kau memang suke cari pasal dengan orang.. kau balik la universiti kau sane.. sebuk je kau balik sini.. betul cakap shima kau balik sini sebab nak mintak duit kan.. semua benda kau nak mintak.. dasar tak tau malu.. kalau kan laki, cari la duit sendiri.. tau nak susah kan orang je.. tak guna.. bajet.. baru masuk universiti nak bajet bagus.. bla la kau.. shima tu lagi pandai pon tak bajet macam kau.. selalu belikan barang untuk kite orang.. kalau memang tak tau malu.. tengok la besar nanti.. macam mane hidup kau.. aku tak suke kau balik rumah.. 

Aku tak tau ape salah aku.. tapi yang penting aku sayang mak aba.. aku harap aku dapat buatkan rumah besar untuk dia.. macam istana.. aku sayang korang sangat2.. kadang malam2  time nak tido aku nangis sorang-sorang.. aku tak nak mak aba mati.. aku nak diorang terus hidup.. aku nak dorang happy dengan keputusan SPM aku.. aku takot kalau aku tak dapat nak bahagaikan dorang.. berikan kejayaan untuk dorang..aku takot 1 hari aku jadi anak derhaka.. aku takot sangat.. aku tak nak ! series aku tak nak.. aku pon tak paham kenapa aku nangis sorang2.. bukan untuk mak aba je.. adek beradek aku pon.. aku sayang korang.. walaupon aku suke gaduh dengan korang.. aku tak penah nak korang mati..memang la.. aku teringin nak beli kan barang mahal2 untuk korang.. aku nak korang pandai.. biar mak aba bangga.. =).

Aku pon tak paham ape yang aku tulis.. tapi ini semua luahan hati aku.. aku bebel sorang.. nangis sorang-sorang.. aku tau mak aba n keluarga aku sayang aku.. tapi aku yang salah kot.. aku yang teruk.. aku suke emosi.. mungkin kan.. otak aku macam berat je nak pikirkan.. sakit pon ade.. rasa nangtok lepas nangis.. normal la..lebih 1jam aku nangis.. bla bla bla.. bye bye bye bye ! assalamualaikum....



5 comments:

Zaf98 said...

akak, jgn sedihsedih~ sy pun, rase nk nanges jea bile bace luahan hati akak~ akak, sabar jela akak~ mungkin, Allah uji akak, itu bermakna, Allah sygkan akak~ jgn sesedih k?

kata, bebelan si bidadari garang~ kene garang & kuat kak! chill, peaceyaww...!~ ;D

Nur Hafizah bte Za'ba a.k.a SuperCSI Fiza said...

zaf : masi2.. mungkin.. time tu mungkin emosi sgt. but skrg da okey.. tapi masi sedih lagi.

Nursyairah said...

sayanggg! jangan sedih2 la. nanti aku pon sedih! kalau nak luahkan dekat aku. bila2 pon boley. mungkin aku ni tak reti nak sedap kan hati orang. tak reti nak cakap atau buat kau lega. tapi aku boleh jadi pendengar yang setia. kalau ada ape2 anytime boleh cerita dengan aku. jangan sedih macam ni. kau kan kawan baik aku. kau boleh luahkan dekat aku. memang la kalau cerita dengan aku. aku tak boleh buat ape. tapi kau akan rase lega. jangan sedih2 macam ni! kau kan kuat! tak boleh gembeng2 lagi!

twinkle twinkle said...

sbr ye fiza..mesti ade hikmahnya,,u still have ALLAH :)

Nur Hafizah bte Za'ba a.k.a SuperCSI Fiza said...

syera : oke.. aku kuat mahh ! kalau x kuat da lame mati.. hahaha.. kau la kawan aku ! sayang hang..

twinkle : masi tau awak !

About Me

My photo
Nur Hafizah Binti Za'ba, 21 Tahun. Aku mula berbloging dari umur aku 16 Tahun mean 2010. Kenapa ? Sebab aku suka menghayati dunia yang indah dan ianya tercemar disebabkan wujudnya KAU.