Hey ! Welcome to BSBG World

Sunday, October 31, 2010

Sabar






okey ! kite mulekan entry nie dengan memaki secare serentak.. sial, babi, gampang, bodo, anjeng, taik, bangsat, nak mampus dll.. aku bukan suke-suke untuk memaki, tapi kecacatan cursor ni membuatkan hampir seribu perkataan yang mulia keluar dari mulut aku yang seingat aku belom digosok hari ini.. wey ! aku mandi pon belom, bangun-bangun je rabe-rabe carik laptop..

Aku kurang paham la masalah yang cursor ni buat.. agak sial gak la untuk orang yang kurang sabar macam aku nie.. setiap kali aku nak clik something mesti cursor ni akan berjoget-joget sampai la aku mengambil mase 10jam untuk dapat clik ape yang kau nak.. ikutkan hati nak je aku pecah la laptop nie lepas 2 amik cursor dan baling macam lembing sehingga sampai ketempat pelupusan taik babi.. tapi angan-angan tersebut sama seperti angan-angan taik anjeng jiran aku ( jiran aku orang melayu ).. 

tengah sebuk aku melayari intenet mak dengan suara ala-ala kim hyung jun memanggil aku untuk menyidai kain.. aku yang agak sopan lantas berkate :




aku : sikit-sikit ija.. mak suruh la dak laki.. 
mak : ya allah 
aku : hari sekolah ija, x sekolah pon ija.. okey ! kalau macam tu esok ija x nak sidai kain..
mak : kalau macam tu esok kau tak payah pakai baju, mandy, tido kat rumah nie..
 apabila mendengan mak cakap macam tu.. aku dengan muke yang geram like hulk sedang menghempas kerete api turun la tangga and tinggalkan laptop seorang diri.. sambil menyidai baju, air mate aku mula lah keluar yang aku kurang pasti asal usul nye dari mane.. seperti kebiasaannye, ayat yang selalu aku sebut apabila aku mara keluar dari mulut aku.. contoh : babi, sial, bodo, babi, sial, bodo, babi, sial, bodo.. aku hanye dapat mengulang ayat itu sebnyk mungkin kerane kegeraman aku hampir mencecah tahap maksimum.. kain yang tak bersalah aku hempas-hempas beribu kali.. aku langsung tak mara mak, tpi yang aku mara kan anjeng laut jantan yang tido kat kandang babi dorang tu.. keje dorang tido je, lepas tu main game.. wey ! malas - malas aku aku tolong jugak mak, walaupon kurang ikhls nye..hee~




sebagai umat islam yang sejati aku hanye mampu bersabar.. maksud bersabar aku ialah tidak membunuh anjeng-anjeng laut jantan tu semase mereke tido..hee~


    aku cukup bersabar dengan cursor nie ! babi nye
     

    21 comments:

    Ayiep Lavera Rafflya said...

    dugaan n cabaran sntiasa mlande dlm idup..
    ksabaran mmbawa berkat... :0

    Nur Hafizah bte Za'ba a.k.a SuperCSI Fiza said...

    yap betul !
    tpi kadang2 mcm nak tendang je kepale kmbing !
    aik !

    ashraf said...

    jgn slalu mncarut ye cik fiza. tak manis kalau pompuan kuat mncarut ni :)

    Nur Hafizah bte Za'ba a.k.a SuperCSI Fiza said...

    aik !
    okey !
    esok kurang kan ! !
    lalalala ! !
    esok nak jadi pmpuan melayu petama..
    ? ? ? ?

    p/s : ramai berkate aku berperngi lelaki.. ? ?

    titirara said...

    HAHA
    dasyat betul segale perkataan tak elk keluar kan ?
    huhu

    tapi yang paling penting dalam hidup kite ni ialah kesabaran :)

    abid_PM said...

    ija,, be nice :D

    jangan lawan cakap mak.. kaiii :)

    Ayiep Lavera Rafflya said...

    kpale kambeng? eh jgn...

    si biskut said...

    xkan dengan sibling pon nak berkira..buat jer lar fiza.ikhlas kan hati..bila dah mencarut dan merunggut dah tak ikhlas.ko cakap ikhlas pon memang tak ikhlas punya.

    Nur Hafizah bte Za'ba a.k.a SuperCSI Fiza said...

    titirara : insyaallah sy akan kurangkan.. takot lak kne blacklist..

    adib_PM : npe ? comel ke nme 2 ?waaa! !

    si biskut : msti la berkira.. dgn sbling pon boleh gado kan ! ! kalau nan mak aba tak la..
    spe je kat ikhls.. mmg tak ikhls pon..

    ard said...

    tukar cursor.
    xpun kurangkan sket file dlm laptop tu..
    berat sangat mungkin..
    hehehe.. chill2.. :D

    Khyeeeeeeee ^^ said...

    Wahh , kte serupaaa . Mmg mncarut hbs lah kann --"
    Tapi setiap dugaan kte msty tempuh dgn tng (: Biase lah , lumrah hidup kn . Heeee ,

    hamzah ian said...

    gua lapor

    Nur Hafizah bte Za'ba a.k.a SuperCSI Fiza said...

    ard : laptop nie yg nak pecah sbnrnye ! ! hahahahak !

    khyeeeeeeeeeeeeeeeee^^^^^^^ : hehehe~hidup sy x ley tenang !

    Nur Hafizah bte Za'ba a.k.a SuperCSI Fiza said...

    hamzah : kau lapo gi la makan.. tadenye duk depan pc ley wt kenyg ! hee~

    syafiqah ezam shah said...

    sabo!haha

    Hunny said...

    Kenapa bila mencarut kena sebut "Bab*?" kenapa tak sebut menatang len? Sian kat babi..huhuu..

    Nur Hafizah bte Za'ba a.k.a SuperCSI Fiza said...

    anjeng da sebut..
    kadang ade gak sebut lembu..
    tpi nnti dowg tak cakap bnde 2 mencarut..
    moralnye si babi..??

    shasha said...

    mak aii garangnyaa dia.. sabar cik sabar..

    Sy pon ada ramai adek bradek lelaki yg pemalas! huh!

    grr grr

    Tomato Gurl's Life said...

    hehe..tak baik menyumpah tau..sabar separuh dari iman..

    Nur Hafizah bte Za'ba a.k.a SuperCSI Fiza said...

    cik tom : eye ! ! insaf sudah !

    Selikat Coklat Berbicara said...

    haha , tol ja tol . aku kalau dah bengang , bengkek , plus bangang . mmg aku mak* je ... tp dalam hati laa . :D

    About Me

    My photo
    Nur Hafizah Binti Za'ba, 21 Tahun. Aku mula berbloging dari umur aku 16 Tahun mean 2010. Kenapa ? Sebab aku suka menghayati dunia yang indah dan ianya tercemar disebabkan wujudnya KAU.