Hey ! Welcome to BSBG World

Thursday, December 2, 2010

Kepala Ikan

* aku da try sedaya upaya untuk cari gambar kepala ikan tapi tak dapat ! sedey !

Ape kes aku nak cite pasal kepala ikan nie ? okey ! Semalam mase petang mak masak ikan goreng, ikan kering goreng, sayur kubis dan asam pedas.. Makanan aku tak sedap pon macam korang.. keluarge aku bukan kaye .. bil karen pon sampai 400 lebih.. mampus ! kembali kepada cite.. So sebagai tande kurang ajar aku amik la keempat empat lauk tu, jgn lupe tambah kicap ! hee~ Mase tu semua keluarge aku makan same2, tapi bukan kat meje makan..Kite org mmg suke makan dekat depan tb supaya jimat karen.. hee~

Aku amik tempat kat sebelah nisa ( adek aku ).. Lepas tu kite org pon makan la.. semuanye keluarge aku pakai tangan tapi aku sorg je pakai sudu sebab aku rase, aku tak pandai makan pakai tangan.. hahahahhak ! !  tak selese pakai tangan ! ! sambung balik.. Tengah aku makan2 tu nisa dengan selambernye main rembat ikan kering aku.. Aku pon buat la muke sakit hati n geram.. Lepas aku buat muke comel tu dia pon tak jadi nak curi ikan kering aku.. Sebenarnye aku just gurau je dgn dia n xmaksud pon nak kedekut taik idung masam.. So aku kasi la ikan kering aku, tapi tak aku sangke yang aku kasi kat dia tu just kepale ikan kering.. Jadi kepala ikan kering yg aku kasi kat dia, dia gi baling kat pinggan aku n jatuh kat lantai sebab kuat sgt dia baling.. 

Aku : Woi ! kau apasal baling makanan !
Nisa : Habis kau kasi aku kepala je kan..
Aku : Ya allah ! ni kan mak yang masak ! mak yg masak ! ! ( saje je nak sakit kan hati dia )
Nisa : Kau kasi kepala kan..
Aku : Bedosa kau baling makanan
Nisa : bukan boleh makan pon ! kepala !
Aku : Kepala ikan kering boleh je makan ! ade isi pe !

Tibe2 dia baling lagi kepala ikan goreng kat pinggan aku, lepas tu dia terus bla.. ikut kan hati nak je aku baling kepala ikan goreng tu kat kepala dia.. tpi aku sabar ! Sian kepala ikan goreng dan ikan kering kne baling ! sedih kan !
nota comel : korang perasan tak aku tulis skema nak mampus ! hahahahak ! 


35 comments:

syeraRAWRR said...

lapa! ! ! ! ! !

Nieza Micha said...

hahaha!~ kepale ikan pun mknn jugak... tak elok baling2... kesian kepale ikan tu... tak pasal2 kene baling...XD

muhamadsufian89 said...

haha..mesti selalu gaduh dgn adik ni kan??

diana said...

hhaha..
kelakar le pulak..
kepala ikan jugak yang jadi mangsa..

Diena Dienott said...

HAHA , sabar jela :)

kakchik@ella said...

Ala dik. jgn la baling2 makanan. sedih.

Amy Syaquena said...

As'salam..

ha3 sian kepala ikan tue x de sapa nak makan...

Zulfahmi Abidin said...

hahaha.sikit punyer hal pon mau gadoh ker.pasal kepale ikan kering je kot.kasi kt kucing pon die makan.heheh.tak baik lah baling2 makanan. mak aku mara beb.

bdway.tengs sebab bace entry aku sampai habes.gile kau katam.hahahhahaa.^_^ tengs for your support.^_^

adrinaqamarina said...

ne maen baling ikan kering ke? hehe

rindu mama masak even ikan goreng pon boley tambah nasi banyak3 dah~~~

Shaofie said...

nice blog. comel sgttt!!! sejuk hati bila membaca semuanyaa.

Amirrah Zawani said...

macam macam.. hehe!!
tak baik bgaduh baling2 makanan.. :P

twinkle twinkle said...

hais geramnye adik mcm tu hehe

Nur Hafizah bte Za'ba a.k.a SuperCSI Fiza said...

syeraRAWRR :
lapo ! gi la makan ! adoi !

Nur Hafizah bte Za'ba a.k.a SuperCSI Fiza said...

Nieza Micha :
bukan salah aku !
tpi nisa ! ergh !

Nur Hafizah bte Za'ba a.k.a SuperCSI Fiza said...

muhamadsufian89 :
tau x pe..
adek badek mesti selalu gado pnye..
tpi kejap je terus baik !
betu x ?

Nur Hafizah bte Za'ba a.k.a SuperCSI Fiza said...

diana :
Org gurau dia yg lebih2..
tu la sampi kepala ikan yg x berdose jd mgse..
sian !

Nur Hafizah bte Za'ba a.k.a SuperCSI Fiza said...

Diena Dienott :
sbr la tu..
tu la pasal ta men tumbuk2 !hee~

Nur Hafizah bte Za'ba a.k.a SuperCSI Fiza said...

kakchik@ella :
sedih ke ?
ok ! tak baling makanan lagi..
tpi baling minumam..
hee~

Nur Hafizah bte Za'ba a.k.a SuperCSI Fiza said...

Amy Syaquena :
wasalam !
kucing je makan kepala ikan..
hahahhahahak !
tpi kat uma xde kucing..
hee~

Nur Hafizah bte Za'ba a.k.a SuperCSI Fiza said...

Zulfahmi Abidin :
kite org mmg suke besa2 kan cite..
kalau sape nangis dia kalah..
mak aku tak mara..
tp dia suke je..
siap jadi pengadil lagi !hhahahak !

abis aku da bosan tahap gaban dow ! ! wey !kau pakai bahse penjajah tu ! ape la !

Nur Hafizah bte Za'ba a.k.a SuperCSI Fiza said...

adrinaqamarina :
abis tak kan la nak baling kepala org kot.
hehehehe !

awk sabar je la okey !

Nur Hafizah bte Za'ba a.k.a SuperCSI Fiza said...

Shaofie :
tengs la..
sy comel x ?
hahhaa !

Nur Hafizah bte Za'ba a.k.a SuperCSI Fiza said...

Amirrah Zawani :
biase la hidup adek badek ramai !huhu !

Nur Hafizah bte Za'ba a.k.a SuperCSI Fiza said...

twinkle twinkle :
mmg geram pon..
tpi dia adek sy paling rapat dgn sy !
hee

Khyeeeeeeee ^^ said...

Wah , agk sopann dia tu . Iktkn atie nk jea bg pelempang freee , hehe :D

Fakhrur Razi berkata said...

wahahahah kelakar2
=.=" adeh depan makanan pun boleh lagi..

err kt sian mak kau kalau dia tgk o.O

CT AiSYaH said...

ish3..
rezeki tuh...
suke hati dye je nak baling2...

Nur Hafizah bte Za'ba a.k.a SuperCSI Fiza said...

Khyeeeeeeee ^^ :
tapi kalau gado2 lebih susah nak bek..
jd skit2 da la ! hahahak !

Nur Hafizah bte Za'ba a.k.a SuperCSI Fiza said...

Fakhrur Razi berkata :
mak tgk tpi dia diam je..
hahhahahahahk ! ! !

Nur Hafizah bte Za'ba a.k.a SuperCSI Fiza said...

CT AiSYaH :
da mmg dia mcm tu ! hee

Zulfahmi Abidin said...

hahaha.itu trade mark jelah.kau betul2 kenal aku yer smpai mcm tuh pon ko perasan.^_^

Terkini: Peti Mel Suara | Belajar Seks Dengan Cepat | Pakar IT Zaman Teknologi Tinggi

Puteri Iqa Izyan said...

ish ish ish..
tak baik baling2 makanan..

Nur Hafizah bte Za'ba a.k.a SuperCSI Fiza said...

Zulfahmi Abidin :
abis kau yg cakap kau benci bahasa penjajah kan..
so mane boleh pakai sikit pon bahasa dia..
hahahak !

Nur Hafizah bte Za'ba a.k.a SuperCSI Fiza said...

Puteri Iqa Izyan :
x kan la nak baling kepala org kot..
tu la baling kepala ikan je ! hahahahk !

Selikat Coklat Berbicara said...

cik ja ! elak malam2 kepala2 tu dok kacau kau ngn nisa je nnty . HAHA . ooo , aku lau kepala ikan kompem patahkan dulu . BUANG ! sttle ~ ahahah :D

About Me

My photo
Nur Hafizah Binti Za'ba, 21 Tahun. Aku mula berbloging dari umur aku 16 Tahun mean 2010. Kenapa ? Sebab aku suka menghayati dunia yang indah dan ianya tercemar disebabkan wujudnya KAU.