Hey ! Welcome to BSBG World

Sunday, December 19, 2010

Orang JOHOR Je Ke Tau ? ?


Johor ade lorat tak ? jawab2 la ! sape orang johor angkat tangan plzzz ! okey sudah ! jangan nak lebih2 gi angkat bnde lain.. Aku sepak kang ! Hari ni aku kompius dengan beberapa pekataan yang aku guna dalam beberapa entry tapi ada orang tak faham.. Tapi kalau aku cakap kat dalam johor nie paham je dorg..okey ! yok ! hari ni kite main kuiz !

1. Gembeng =                    

2. Gebar                   

3. Gerobok                   

4. Hendut                   

5. Tarok =                   

6. Mengalan                   

7. Kememeh                   

8. Kempro =                    

Yok men kuiz menang dapat dapat topup RM 2.99.. Kalau Amoi kat kedai topup tu kate tade topup RM 2.99 korang tak dapat la.. Sorry ! kuk kuk kuk !
Nota Comel : Korang jawab kat komen tau bukan kat chatbox tu..

37 comments:

adrinaqamarina said...

fahmie orang johor!

haha
gebar tu selimut yang. gerobok tu pon rina tau. cuma kempro tu je rina tak tau ape.

rina sangat addicted dan obses dengan orang johor kot.

anyone!

mish cokat said...

saye pham! weeeeeeee~ :)

Nieza Micha said...

aku faham tarok dengan kemproh jek... yang lain haram aku tak faham... haha!~XD

ⒸⒶⒽⒶⓎⒶ said...

tak pahaamm :(

Zulfahmi Abidin said...

gembeng=kememeh/kuat nanges.hehe
gebar=selimut/toto pon boleh
gerobok=almari
hendut=tak tawu.gendut tau lah.gendut tuh gemuk
tarok=letak
mengalan=menganjing
kememeh=gembeng/kuat nanges
kompro=pengotor..hehehe

okey aku dah bocorkan rahsia kau kan??hehehee

ⒸⒶⒽⒶⓎⒶ said...

tak pahamm :(

YUL said...

haha, yul org johor. semua yul tau kecuali kempro tu je, tak pernah dengar pon, base jawe kew? ehehehe

diana said...

akak pernah duduk johor..
ada la sikit2 kat atas tu akak tau..
gebar=selimut
gerobok=almari
taruk=letak=

eh!orang perak pun cakap gerobok tau..
gebar lak kalau kat perak kami sebut gebor..
sama kan??

Cik Tom said...

cik tom org ganu..so xfaham lgsg..huuh

Puteri Iqa Izyan said...

hahaha..
eyh.gerobok tuh sini pun pgl gerobok :P

cume bunyinye ghobok. haha

muhamadsufian89 said...

sy lahir kat johor tapi tau gebor,tarok dengan gerobok je..yg lain tak tau..haha

ashall said...

haha..satu ape aku xtaw..kempro cam campro jek..engine gen2 jek bunyi nye..haha

nub said...

style ah org johor!

sat org kedah try jawab..

kampro tu nama manja mario kempes..bhahahah

little black dress said...

taw sikit ja...
huhu..

syeRAWRR bieber said...

hak3 kesian laaa. igt tau. aku org joho! ! ! ! ! suma tauu. tapi hendut tu ape? base marikh ke?

FAZLYN NAIN said...

kawan akk org jawe die cakap kempro tuh maksudnye pengotor..gebar selimut..tapi kadang2 org sebut gebor..haha..tarok tuh letak..gerobok lak almari..tuh je yg akk tau...

ummiarissa said...

apa ni dik...tak pahamlah..
dua je yang biasa dengar..
gebar-selimut
taruk-bubuh..

dasyat gak bahasa johor ni..

twinkle twinkle said...

tak fhmmmmmm

Nur Hafizah bte Za'ba a.k.a SuperCSI Fiza said...

adrinaqamarina : saya tau di org johor.. nape obses pulak ?

Nur Hafizah bte Za'ba a.k.a SuperCSI Fiza said...

mish cokat : awak hebat ! kejap lagi topup sampai ! hee~

Nur Hafizah bte Za'ba a.k.a SuperCSI Fiza said...

Nieza Micha : kau org mane ae ? aku pon sbnrnye kompuis bahasa ape nie sbnrnye.. tpi ape paham je !

Nur Hafizah bte Za'ba a.k.a SuperCSI Fiza said...

ⒸⒶⒽⒶⓎⒶ : tahinah kerana tak paham ! hehe !

Nur Hafizah bte Za'ba a.k.a SuperCSI Fiza said...

Zulfahmi Abidin : jawapan yg bernas ! ! tahniah ! tpi kau tak tau hendut.. hahak !

Nur Hafizah bte Za'ba a.k.a SuperCSI Fiza said...

YUL : saya rase bhse jawe.. tpi enth la ! main pakai je !

Nur Hafizah bte Za'ba a.k.a SuperCSI Fiza said...

diana : agknye tu mmg bahase sane kot.. tpi kat sini mmg panggil tu juagk!

Nur Hafizah bte Za'ba a.k.a SuperCSI Fiza said...

Cik Tom ; eye ke ? tak pe ! nnti sy terang kan !

Nur Hafizah bte Za'ba a.k.a SuperCSI Fiza said...

Puteri Iqa Izyan : lebih kurang la !tapi sbnrnye sy tak tau nak eje mcm mne.. hahak ! tpi mmg bunyik nye same mcm eje tu !

Nur Hafizah bte Za'ba a.k.a SuperCSI Fiza said...

muhamadsufian89: kire okey la tu dari tk tau semua kan..

Nur Hafizah bte Za'ba a.k.a SuperCSI Fiza said...

ashall : hahahak ! pandai la kau nie !

Nur Hafizah bte Za'ba a.k.a SuperCSI Fiza said...

nub : hahak! pndai la kau tu ! tak tau jawab tak tau !

Nur Hafizah bte Za'ba a.k.a SuperCSI Fiza said...

little black dress : bgs2 !

Nur Hafizah bte Za'ba a.k.a SuperCSI Fiza said...

syeRAWRR bieber : ape la kau nie ! aku jaarang pnggil hendut la.. tpi mak aku selalu !

Nur Hafizah bte Za'ba a.k.a SuperCSI Fiza said...

FAZLYN NAIN ; kire okey la ! tahinah jugak !

Nur Hafizah bte Za'ba a.k.a SuperCSI Fiza said...

ummiarissa : ni bukan bahasa johor tapi enth la !

Nur Hafizah bte Za'ba a.k.a SuperCSI Fiza said...

twinkle twinkle : jgn sedey ! nnti sy kasi jawapan nye !

Nieza Micha said...

huhu... aku org selangor la... org jawa... sebab tu ade yang faham sikit2... hehe...

wunny said...

haha fiza kedukut. :P

About Me

My photo
Nur Hafizah Binti Za'ba, 21 Tahun. Aku mula berbloging dari umur aku 16 Tahun mean 2010. Kenapa ? Sebab aku suka menghayati dunia yang indah dan ianya tercemar disebabkan wujudnya KAU.